2) Idag finns det så många medier som bara sköljer oss med information. vart vi än befinner oss så når mediabruset oss, TV, radio, internet, dagstidningar, Reklampelare och mycket mycket mer. Når informationen fram? Ja det tror jag, även om vi inte alltid läser reklamen eller lyssnar på reklamavbrotten på radion. På något sätt så vet vi ändå att der är REA på Inter Sport. Vilken medie som fungerar bäst eller som påverkar oss mest är svårt att säga. Det beror nog på åldersgrupp och tillfälle, en bra reklam som sänds mitt i fredagsfilmen skulle kanske inte fungera så bra, istället för att folk köper företagets produkter finns risken att irritation sprids kring företaget och att ingen köper något. Jag personligen tycker att information och reklam i lokaltidningen påverkar oss posetivt och mest effektivt.
3) Valet till gymnasiet är svårt och därför är det viktigt med bra marknadsföring. När jag själv valde gymnasium tyckte jag att det var lite svårt även om jag kände till vika gymnasium som fanns at välja mellan. Jag såg olika annonser i tidningarna och infoblad som satt på min grundskola. Velade fram och tillbaka länge men det som avgjorde till slut var den personliga kontakten som jag fick med ett gymnasium genom en "pröva-på"-dag, jag gillade klimatet och stämmningen. Efter det besökte jag själv deras webbplats och bestämde mig helt. En av deras dragplåster var att studera i lugn och trygg miljö men även att man fick utveklas som person.